Steeds meer KTM rijders geven aan dat zij diverse problemen blijven ondervinden met de achtervering. Vooral het omhoog drukken van de achterkant op knippen en het te hoog staan van de achterkant wordt vaak gemeld. Ook na het monteren van aftermarket schokbrekers en voorvorken blijft dit probleem zich voordoen. Daarom heeft VMT naar de beste oplossing gezocht en gevonden!
Sommige rijders proberen deze problemen op te lossen met o.a:
- monteren van een hoger stuur
- laten zakken van de achterkant door de veer losser te zetten
- laten zakken van de achterkant door een langere linkstang te monteren
- (te) zware voorvork veren monteren om de neus omhoog te brengen
Geen van deze oplossingen pakken het directe probleem aan. De linksystemen die standaard onder een KTM gemonteerd zitten zijn overprogressief. Dit veroorzaakt de problemen die de meeste rijders ondervinden. Dit kan niet opgelost worden door alleen de setting van de schokbreker aan te passen.
Het nieuwe VMT linksysteem (bone en pull rod) lost deze problemen wel op! Gegarandeerd!
Het linksysteem is door VMT ontwikkeld om:
- de motor te verbeteren op acceleratieknippen
- de totale handelbaarheid te verbeteren en meer controle te bieden
- het opgooien en drukken van achter te elimineren
- ervoor te zorgen dat er meer controle is over de motor bij landen na het springen
De VMT linksystemen zijn uit hoogwaardig aluminium 7075 gefreesd en worden geleverd inclusief lagers en afdichtingen.
VMT-Suspension bestrijdt de ziekte, niet de symptomen. Informeer naar de mogelijkheden!