Vering is altijd een compromis. Hoe harder een vering afgesteld is hoe minder souplesse. Het ideale zou zijn: veel souplesse, niet aanslaan, goede balans, goede feedback, veel tractie en een goed gevoel van controle. Het is echter niet mogelijk om op alle gebieden tegelijk een perfecte vering te realiseren. Dit is een mythe. Het doel is, een zo goed mogelijk compromis te vinden tussen al deze effecten.
Het nadeel van standaard vering is dat deze bijna nooit voldoet. De hierbij gebruikte techniek is al sinds 1987 hetzelfde en wordt praktisch niet verbeterd. Door de ineffectieve constructie van de bestaande schokbreker- en voorvorkzuigers zullen deze niet de prestaties kunnen halen van de zuigerkits van VMT.
Dit komt vooral doordat de standaard vering een minimaal ‘bereik’ heeft. De ‘ideale’ afstelling ligt te ver weg uit het ‘bereik’ van de standaard onderdelen. Door de bestaande onderdelen te vervangen voor nieuwe 'up to date' producten komt u grote stappen dichter bij de ideale setting. De handelbaarheid wordt enorm verbeterd en is een compromis op zijn best.
Een gevoel wat je niet kent, kun je ook niet missen. Test daarom vrijblijvend de producten die VMT u bieden kan.
En vergeet niet: "the best you've ridden is the best you know"
Iedere veringspecialist heeft een andere filosofie en visie over de opbouw van een setting. Niet alle filosofieën pakken de directe problemen aan; de berijdbaarheid en handelbaarheid.
- Feit -
Niet alle settings zijn gelijk opgebouwd. De prestaties, kosten, en de kennis variëren sterk onder de diverse veringspecialisten.
- Feit -
Aanpassingen aan de setting van een standaard zuiger geeft alleen een lichte prestatieverbetering van de standaard vering. Dit is het gevolg van de fysische en mechanische beperkingen van de standaard onderdelen.
- Feit -
Aanpassingen aan een standaard zuiger is niets meer dan een lichtjes gewijzigde standaard vering, zonder de prestaties daarvan flink te verbeteren.
- Feit -
De meeste veringspecialisten ontwikkelen en produceren zelf geen prestatieverbeterende onderdelen.
- Feit -
Tractie staat rechtstreeks in verband met rondetijden.
- Reden -
VMT is prestatiegedreven, niet prijsgedreven.
- Reden -
Er wordt zoveel mogelijk kennis, testwerk en tijd aan uw product besteed.
- Reden-
De meeste veringspecialisten passen de setting aan op standaard zuigers omdat dit gemakkelijker en goedkoper is.
Echter de prestatieverbetering is minimaal.
VMT verhoogt de algehele prestaties sterk door vervangende zuigers en shims.
- Doel -
U de best mogelijk vering leveren, niet de goedkoopst mogelijke.
Goede vering kan de sleutel zijn tot goede resultaten. Het maakt niet uit of u aan motorcross of enduro doet of op wegmotoren rijdt.
U zult onder indruk zijn wat VMT voor uw motor kan betekenen. Gegarandeerd!