De nieuwe KTM en Husqvarna motoren alweer enkele maanden leverbaar. Daarvoor zijn de voor 2015 vernieuwde linksystemen en settings nu beschikbaar bij VMT.
De in 2013 door VMT geïntroduceerde linksystemen en settings zijn wederom verbeterd. Dankzij een nauwe samenwerking met de testrijders zijn er voor het nieuwe seizoen weer updates beschikbaar. Tevens is er nu een zwart geanodiseerde link leverbaar. Door diverse aanvragen zijn de VMT linksystemen zijn vanaf heden ook los verkrijgbaar. Hierdoor kunnen andere veringspecialisten ook gebruik maken van dit linksysteem en vervolgens hun eigen know-how in de schokbreker toepassen.
Nieuwe dealeraanvragen kunnen gedaan worden via: http://www.vmtsuspension.nl/Contact
De afgelopen weken is hard gewerkt aan de schokbreker van de 85cc KTM en Husqvarna lijn. Voor de standaard schokbreker was tot nu toe nergens een goede afstelling verkrijgbaar. De enige manier op verbetering was een fabrieks of aftermarket schokbreker installeren. Voor vele rijders is dit qua budget of door verplichtingen elders niet mogelijk. Reden genoeg om daar serieus mee aan de gang te gaan en de standaard schokbreker flink onder handen te nemen.
Diverse 85cc rijders ondervinden het probleem dat de achterzijde van de motor omhoog blijft drukken. Hierdoor kunnen de rijders minder goed accelereren, hebben last van het opgooien op de remknippen en moeten daardoor de snelheid verminderen. Dit is niet alleen frustrerend maar zorgt ook voor langzamere rondetijden.
Sommige rijders proberen deze problemen op te lossen met o.a:
- monteren van een hoger stuur
- laten zakken van de achterkant door de veer losser te zetten
- (te) zware voorvork veren monteren om de neus omhoog te brengen
Zonder het gebruik van aftermarket componenten is de aanpassing daarvoor nu beschikbaar bij VMT.
Het is ontwikkeld om:
- de motor te verbeteren op acceleratieknippen
- de motor te verbeteren op remknippen
- de totale handelbaarheid te verbeteren
- meer controle te bieden over de rechte stukken
- het opgooien en drukken van achter te elimineren
- ervoor te zorgen dat er meer controle is over de motor bij landen na het springen
VMT bestrijdt de ziekte, niet de symptomen! Informeer naar de mogelijkheden.
Na de 2014 KTM en Husqvarna linksystemen zijn vanaf nu ook de Yamaha linksystemen voor 2014 beschikbaar bij VMT. Ondanks de nieuw vormgegeven schokbrekers zijn in de originele afstellingen geen grote wijzigingen aangebracht ten opzichte van 2013.
Ook de voorvork afstellingen voor 2014 zijn klaar. Deze afstellingen zijn beter afgestemd op het linksysteem omdat de balans in de motor sterk veranderd. Hierdoor komen de voordelen van het linksysteem nog beter tot zijn recht,
zodat de nieuwe Yamaha werkelijk verandert tot een competitieve machine. Gegarandeerd!
Het standaard linksysteem van Yamaha is ook overprogressief en zal te allen tijden het goed functioneren van de achtervering verstoren.
Dit veroorzaakt de problemen die de meeste rijders ondervinden en kan niet opgelost worden door alleen de setting van de schokbreker aan te passen.
De VMT linksystemen zijn uit hoogwaardig aluminium 7075 gefreesd en worden geleverd inclusief lagers, afdichtingen, schokdemper setting, high-flow schokbreker zuiger en achterveer. Beschikbaar voor de YZ-450F en YZ-250F. Lees meer..
Voor de 2014 modellen van Husqvarna is bekend dat deze gebruik maken van dezelfde voorvork, hetzelfde frame en hetzelfde linksysteem als de KTM’s. Dit is ook gebleken nadat de Husqvarna link hierop volledig is nagemeten. Daarom vertoont de Husqvarna dezelfde symptomen als de KTM’s. Wel wijken de standaard shim settings af in vergelijking met die van KTM. Lees meer..
Na het pas geïntroduceerde KTM linksysteem zijn vanaf nu ook Yamaha linksystemen beschikbaar bij VMT. De progressieve curve van het standaard linksysteem van Yamaha vertoond vele overeenkomsten met het standaard linksysteem van KTM. Daarom ondervinden de Yamaha rijders ongeveer dezelfde problemen met de achtervering als de KTM rijders. Vooral het omhoog drukken van de achterkant op knippen en het te hoog staan van de achterkant wordt vaak gemeld. Dit verstoord op zijn beurt de balans in de motor. Ook na het monteren van aftermarket schokbrekers en voorvorken blijft dit probleem zich vaak voordoen. Daarom heeft VMT in samenwerking met Yamaha-dealer Ralph Sigmans naar de beste oplossing gezocht en gevonden! Lees meer..
Steeds meer KTM rijders geven aan dat zij diverse problemen blijven ondervinden met de achtervering. Vooral het omhoog drukken van de achterkant op knippen en het te hoog staan van de achterkant wordt vaak gemeld. Ook na het monteren van aftermarket schokbrekers en voorvorken blijft dit probleem zich voordoen. Daarom heeft VMT naar de beste oplossing gezocht en gevonden! Lees meer..
Wij zijn natuurlijk hartstikke blij dat Eric de Nederlandse titel MX1 heeft kunnen behalen. We hebben er samen met Eric en zijn vader Ruud hard voor gewerkt. Ondanks het missen van de eerste twee wedstrijden heeft Eric 18 van 20 nog te verrijden manches gewonnen.
Wij willen de familie Leijtens hartelijk bedanken voor hun vertrouwen in onze veringcomponenten en onze motorservice.
Eric heeft in de afgelopen jaren met heel goed materiaal kunnen rijden. Dat wij in staat zijn geweest hem dit seizoen vering componenten aan te bieden, waar hij zijn oude vertrouwen weer in heeft, geeft ons veel voldoening. Het blijkt dat we in staat zijn om met onze zuiger-kits en onze andere onderdelen een vering op kunnen bouwen die van hoog niveau is, ook al voor de nieuwe Kayaba PSF luchtvork waar Eric de laatste 2 wedstrijden al mee reed.
Ook Sander van Herpen #14 heeft dit weekend met veringcomponenten vanVMT® mee gereden in de MX1 nationale klasse. Hij behaalde hier een 2eplaats in de daguitslag achter Eric Leijtens. Beter kan het voor ons niet worden!
VMT is nu ook te vinden op Facebook! Wilt u automatisch op de hoogte gehouden worden van de nieuwste ontwikkelingen?
Wordt dan snel lid op facebook en klik op ' vind ik leuk '